Trevligt med söndag i en alldeles ny soffa....

Äntligen så har den nya soffan infunnit sig i mitt hem. Som jag har längtat
Den är alldeles ny, ingen har suttit i den, luktar nytt och är alldeles oförstörd.

Märkligt hur man kan bli kär i en soffa, men det är så ibland, känslan av nåt som är så himla härligt.

Konstig man kan vara ibland men så är det med människan,

hellre vara lyrisk över en ny soffa än att tända eld på en katt i en bur tycker jag.

Fattar inte riktigt vad det finns för sjuka människor ute i världen egentligen.

Tragiskt får man nog tycka. Det som är ännu mer tragiskt i det hela är att om det hade varit en människa som blev uppeldad på det där viset som killen gjorde med katten i buren så skulle det ha blivit ett jävla liv men nu var det ju bara en katt.... Vilken fruktansvärd syn på andra levande varelser egentligen. Men det är klart hade det varit en kackerlacka så hade jag ju inte brytt mig särskilt mycket får jag nog erkänna.


Nog om det jag förstår inte när helgerna började gå så fort egentligen,
det var ju inte länge sen som jag sa hej då och det var fredag em och nu är det helt plötsligt söndag kväll och den satans måndagen är här igen....

Fast snart är det ju helg igen och det är ju såklart trevligt.

Ha en trevlig kväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0